Överenskommelser kring åtgärdsarbete för miljömål och klimatanpassning - Bollnäs

Länsstyrelsen har i samverkan med bland annat kommuner tagit fram åtgärdsprogram gällande miljömål samt klimat och energiarbete och en handlingsplan för klimatanpassning. Åtgärderna ska genomföras till år 2020. För att driva arbetet framåt och synliggöra kommuners och övriga aktörers miljö- och klimatarbete skrivs nu överenskommelser kring genomförande av åtgärder under perioden 2015–2020. Bollnäs kommun är möjligheternas kommun och ser bland annat möjligheten att återfå havsvandrande fiskarter upp i Ljusnan och förbi kommunen. Kommunen vill satsa på turismnäring och då inte minst den vattennära turismen som ett komplement till redan befintliga turismdragande besöksmål, så som Hälsingegårdar och Växbolin. Kommunen kan och ska kunna ge goda möjligheter till utbildning och arbete.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Strategi

Ämnen:

• Energi
  • Klimat
  • Miljömål

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Per Bill

Borgmästarplan 2, Gävle