Aktuella vädervarningar i Gävleborgs länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Länsstyrelserna jobbar för hållbar utveckling

Länsstyrelsen har en unik ställning i det demokratiska systemet eftersom vi är en länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering, riksdag och centrala myndigheter å den andra. Sverige är indelat i 21 län. Alla län har en länsstyrelse och en landshövding. Länsstyrelsen är en statlig, samordnande myndighet med ansvar för tillsyn. Vi är också en servicemyndighet och en instans för överklagande. Länsstyrelsen är den mest mångsidiga av Sveriges myndigheter. Våra ansvarsområden och vår kompetens spänner över hela samhällsområdet. Hos oss hittar du bland annat jurister, biologer, arkitekter, jägmästare, ingenjörer, informatörer, arkeologer, veterinärer, samhällsvetare, kulturvetare och ekonomer. Vårt mål är att ha god service, stor öppenhet och ett rättssäkert tänkande.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Broschyr/folder

Ämnen:

• Vårt uppdrag

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Per Bill

Borgmästarplan 2, Gävle