Aktuella vädervarningar i Gävleborgs länJust nu är det flera vädervarningar i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Nyhetsbrev

Om du är intresserad av att få något av våra nyhetsbrev eller informationsbrev skickad direkt till din e-post så kan du anmäla dig till dem här.

2024.04.23 För närvarande håller vi på att göra en inventering av våra nyhetsbrev och utskick. Du kan därför inte starta en prenumeration just nu.

Kurser för lantbrukare

Länsstyrelsen erbjuder kurser för lantbrukare inom mjölk- och köttproduktion, växtodling och trädgård. I nyhetsbrevet får du inbjudan till kurser, information med mera.

Mäns våld mot kvinnor

Informationsbrev från Länsstyrelsens samordnare inom uppdraget att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor. Informationsbrevet innehåller aktuella nationella och regionala händelser, förändringar, rapporter, utbildningar och kampanjer inom områdena: våld i nära relation, hedersrelaterat förtryck och våld, prostitution och människohandel samt barns rätt till frihet från våld. Informationsbrevet utkommer 11 gånger per år.

Samhällsplanering

Nyhetsbrevet vänder sig till dig som arbetar med plan- och byggfrågor på någon av länets kommuner.

I nyhetsbrevet informerar vi om kommande arrangemang och aktuella frågor som du kan beröras av. Vi tipsar om nyheter, intressanta domar och annat som kan vara till nytta i ditt dagliga arbete.

Per Bill

Borgmästarplan 2, Gävle