23 feb 2021 klocka 13.00 - 17.00

En säljande gårdsbutik

Specerier på hyllor

På den här online-föreläsningen får du handfasta tips och goda råd om hur du skapar en lättarbetad, säljande och inspirerande gårdsbutik/café.

Föreläsningen riktar sig till dig som driver eller planerar att starta en gårdsbutik eller ett gårdscafé. Föreläsare är Annica Bergman, DEKKO AB.

Ur programmet:

Kundupplevelsen; Vad vill jag att kunden ska uppleva och hur skapar man en upplevelse?

Köpbeteende; Vad är det som gör att kunden handlar, eller inte handlar, och hur kan man påverka detta.

Koncept; Detta är grunden i hela verksamheten men vad innefattar det och hur tar jag fram mitt eget koncept?

Butiksplanering; I det här avsnittet går vi igenom de olika ytorna och hur de bäst utnyttjas. Hur kan jag påverka försäljningen och flödet genom butiken med rätt butiksplanering?

Exponering; Vad är en exponering? Här går vi igenom exponering på olika ytor och i olika syfte.

Skyltar&priskommunikation; En stor del av kommunikationen i en butik sker med skyltar. Vi tittar på exempel på olika typer av skyltar och när de lämpligen används.

Kundresan-relationsskapande marknadsföring; Content Marketing är en typ av marknadsföring vars huvudsyfte är att det är sant, intressant och relevant. Vi går igenom exempel på Content Marketing och användarvärden och hur man kan arbeta med dessa i olika kanaler, bl a sociala medier och på hemsida, för att skapa en starkare kundrelation.

Workshop; Under föreläsningen är det kortare workshops där deltagarna diskuterar i grupp.

 

Om kursen är fullsatt och du vill stå på reservlista, meddela Kristina Homman via e-post nedan.

VAR: Digitalt via zoom , länk skickas ut någon dag innan kursen

KOSTNAD: Ingen kostnad

SISTA ANMÄLNINGSDAG:

Anmäl dig

Kontakt