Aktuella vädervarningar i Dalarnas länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Rapport 2013:13 Dalarna - Pilotlän för grön utveckling - Slutrapport och vägledning

Regeringen utnämnde 2010 länsstyrelserna i Dalarna, Skåne och Norrbotten till Pilotlän för grön utveckling. Uppdraget var att i regional samverkan stärka och utveckla det regionala arbetet för minskad klimatpåverkan och energiomställning och därigenom omställningen till en grön utveckling med nya jobb, tillväxt och ökad konkurrenskraft. Sammanfattningsvis visar pilotlänsarbetet att länsstyrelserna har en viktig roll i att samordna och leda det regionala arbetet, att arbetsmetoder och verktyg behöver vidareutvecklas och inte minst tillämpas i hela samhället samt att tillväxtarbetet är en viktig drivkraft för energiomställningen.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Energi
  • Klimat
  • Miljö
  • Miljömål
  • Verksamheter med miljöpåverkan

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Helena Höij