Aktuella vädervarningar i Dalarnas länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Civilminister Erik Slottner på besök i Falun

Landshövding Helena Höij står bredvid civilminister Erik Slottner. Båda två tittar in i kameran och ler. I bakgrunden ser man ett inglasat fasadparti.

Landshövding Helena Höij var värd under civilminister Erik Slottners besök i Falun. Foto: Länsstyrelsen i Dalarnas län

Den 29 mars gästade civilminister Erik Slottner Länsstyrelsen i Dalarnas län. Besöket ägde rum på residenset i Falun och genomfördes trots den utrymning som skedde under dagen av Länsstyrelsens övriga lokaler.

Jag är glad över att vi under rådande omständigheter ändå kunde välkomna civilministern till Dalarna. Under en arbetslunch där representanter från 13 kommuner och Region Dalarna deltog diskuterade vi läget inom kommunsektorn och då bland annat bostadsbyggandet, säger landshövding Helena Höij.

Landshövding Helena Höij stod som värd under dagen. Efter lunchen fortsatte samtalen med landshövding Helena Höij och medarbetare från Länsstyrelsen. Bland annat fick civilministern en dragning kring arbetet med civilt försvar och hur arbetet och processerna med stora industrietableringar i länet ser ut.

Samtidigt som besöket ägde rum i Falun tvingades Länsstyrelsen utrymma sina lokaler under delar av dagen. Ett brev med okänt vitt pulver upptäcktes under förmiddagen, och det var först när polis och räddningstjänst analyserat innehållet och bedömt det som ofarligt, som myndighetens personal kunde återvända till sina arbetsplatser.

Helena Höij

Åsgatan 38