Workshop – Digitala sociala medier

Workshopen riktar sig till dig som är livsmedelsförädlare eller primärproducent som vill bredda din verksamhet inom mat och turism, på Dalarnas landsbygd.
Syftet med workshopen är att få konkreta verktyg för drift av sociala kanaler och få kunskap om hur man skapar attraktiva kampanjer. Målet är att skapa en kanalstrategi för varumärkets digitala sociala kanaler och att skapa följarvärde som engagerar och genererar synlighet.
Kursdagar
I workshopen får du under två tillfällen jobba med hur man når rätt människor och hur budskapet kan ändra skepnad i olika kanaler. Mellan träffarna kommer du att få en ”hemläxa”.
Träff 1: tisdag den 23 maj kl. 9-12
Följarvärde,
Publik och kundprofil,
Erbjudande,
Ditt digitala skyltfönster.
Träff 2: tisdag den 30 maj kl. 9-12
Kanalval,
Kampanjer,
Kanalstrategi.
Annethe har föreläst, utbildat och utvecklat företag och kommuner i digital kommunikation och sociala kanaler runt om i Sverige sedan 2010. Sedan 2018 driver hon varumärket Bonda tillsammans med Hannah Risander.
Som kursdeltagare behöver du kunna delta vid både träff 1 och 2.
Den 3 maj arrangerar vi en lunchföreläsning på ämnet och detta är en möjlighet till fördjupning. Det är dock inget krav på att ha deltagit på föreläsningen.

- Var:
- Workshop via zoom. Länkar skickas ut per e-post inför kursstart.
- Kostnad:
- Totalt 400 kr + moms. Faktureras efter kurs.
- Sista anmälningsdag:
- 08 maj 2023
Anmäl dig
Det är viktigt att du fyller i en giltig e-postadress för att du ska få en bekräftelse på din anmälan.
Kontakt
-
Therese Englund
Enheten för landsbygd mark och företagsutveckling
E-post till Therese Englund
Telefon 010-2250237