Risk för skogsbrand i Blekinge länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Landshövdingens agenda

Sten Nordin

Här följer ett urval av händelser från landshövding Ulrica Messings agenda.

Vecka 20
Måndag 13 maj: Besöker landshövding Anders Flanking på Gotland och deltar i övning på P18 med samtliga landshövdingar
Tisdag 14 maj: Deltar i landshövdingemöte och strategiskt ledningsforum på Gotland.
Onsdag 15 maj: Deltar i landshövdingemöte och strategiskt ledningsforum på Gotland.
Torsdag 16 maj: Leder möte med länsstyrelsens ledningsgrupp.
Fredag 17 maj: Deltar i digitalt seminarium inom regeringens chefsprogram.

Vecka 21
Onsdag 22 maj: Deltar i digitalt seminarium – Hur arbetar myndigheter för att stärka sin organisationskultur?
Söndag 26 maj: Deltar i möte med Kronoberg och Skånes landshövdingar, residenset.

Vecka 22
Måndag 27 maj: Deltar tillsammans med Kronoberg och Skånes landshövdingar i Totalförsvarsveckans övning för myndighetschefer på F17 Kallinge. Deltar i södra militärregionstabens styrgruppsmöte, F17 Kallinge.
Tisdag 28 maj: Leder möte med länsstyrelsens ledningsgrupp. Delar ut flaggor och fanor till föreningar och organisationer, residenset. Deltar på middag inför Sydlänsmöte där länsledning från Blekinge, Halland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Skåne, Västra Götaland och Östergötland deltar, residenset i Jönköping.
Onsdag 29 maj: Deltar i Sydlänsmöte, residenset i Jönköping.
Torsdag 30 maj: Tar emot Nederländernas ambassadör Bengt van Loosdrecht och representanter från Region Blekinge och Business Blekinge på lunch i samband med ambassadörens besök i Blekinge, residenset.

Vecka 23
Måndag 3 juni: Deltar i myndighetsdialog med civilminister Erik Slottner, Stockholm. Deltar i extrainsatt landshövdingemöte, Stockholm.
Tisdag 4 juni: Mottagning för elever från folkhögskolorna som avslutar sin utbildning, residenset.
Onsdag 5 juni: Interna föredragningar. Avtackningslunch för Insynsrådets för detta medlemmar, residenset.

Ulrica Messing

Skeppsbrokajen 4