Risk för skogsbrand i Hallands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Torsåsen Fågelprodukter AB har till Miljöprövningsdelegationen lämnat in en prövotidsredovisning med förslag till slutliga villkor för livsmedelsanläggning i Falkenbergs kommun

Länsstyrelsen i Hallands läns logotype, blidmaner i blått i nederkanten.

Torsåsen Fågelprodukter AB har till Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen i Hallands län lämnat in en prövotids­redovisning avseende utredningsvillkoren U1-U4 i tillstånd enligt 9 kap. miljöbalken (2020-03-23, dnr 551-7209-2018), gällande bolagets verksamhet på fastigheten Morups-Lyngen 1:13 i Falkenbergs kommun.

Redovisningen avser frågor som rör ammoniakutsläpp, processavloppsvatten samt byte av bränsle för uppvärmning.

Prövotidsredovisningen finns tillgänglig hos aktförvararen på miljö- och hälsoskyddsförvaltningen i Falkenbergs kommun samt hos Länsstyrelsen, Slottsgatan 2 i Halmstad. Tillkommande handlingar finns tillgängliga hos Länsstyrelsen. Den som vill yttra sig med anledning av tillståndsansökan ska göra det skriftligen till Länsstyrelsen Halland, 301 86 Halmstad eller halland@lansstyrelsen.se senast den 12 juni 2024. I skrivelsen bör ärendets diarienummer 2182-2023 anges.

Anders Thornberg

Slottsgatan 2