Vi har övergått till digital dokumenthantering

Från och med onsdag den 6 maj övergick Länsstyrelsen i Västra Götalands län till digital dokumenthantering. Detta gör vi för att vara en effektiv och modern myndighet och för att hantera våra ärenden på ett miljövänligt sätt.
Medarbetare minglar. Foto: Malin Johansson

Gör så här

För att underlätta arbetet är vi tacksamma om ni i möjligaste mån skickar era handlingar i digital form genom att:

Om diarienummer saknas, skriv vad ärendet gäller i ämnesraden.

Filskick för tunga filer

Skicka e-post till vastragotaland@lansstyrelsen.se och be om inbjudan till Filskick. Då kan du skicka stora handlingar (15 mb och mer) till Länsstyrelsen. 

Möjlighet till snabbare ärendehantering

Får vi in handlingarna digitalt undviker vi onödigt merarbete och behöver inte skanna pappershandlingar. Dessutom får vi möjlighet till snabbare ärendehantering med digital tillgång till handlingarna i vårt ärendehanteringssystem.  

Tack för att ni bidrar till en effektiv ärendehantering! Det gynnar oss alla.