Hjälp med SAM Internet

Lätt och rätt med SAM Internet

Hjälp per telefo​​n eller e-post

Om du har dator, tillgång till internet och viss datorvana kan du få hjälp med SAM Internet via telefon. Om du är inloggad i SAM internet när du ringer kan du ge supporten tillstånd att gå in och se din ansökan i SAM internet. Det underlättar för supporten att kunna förklara och hjälpa dig med dina frågor om SAM ansökan.

Telefonsupporten är öppen Måndag – fredag klockan 09.00–15.00 på telefonnummer 0771-67 00 00.

I slutet av ansökningsperioden har länsstyrelsernas gemensamma telefonjour öppet på kvällar och helger. Denna jour kan bara ge svar på hur du gör din ansökan. Inga stödfrågor kan besvaras. Läs mer på Jordbruksverkets webbplats om vilka datum och tider telefonjouren har öppet.

Om du har frågor kan du även skicka din fråga via mail till: landsbygd.vastragotaland@lansstyrelsen.se

Länsstyrelsen kommer inte ha lånedatorer 2018

Tidigare år har länsstyrelsen haft lånedatorer där de som haft dålig uppkoppling, saknat dator eller saknat möjlighet att skaffa e-legitimation kunnat låna en dator för att göra ansökan. 2018 kommer det inte längre finnas möjlighet att låna en dator hos länsstyrelsen för att göra SAM ansökan.

Tänk på att

Om du har e-legitimation via Mobilt BankID på din mobiltelefon eller platta så kan du använda den för att logga in på SAM Internet från en annan dator än din egen. Du kan då göra ansökan från till exempel en grannes dator eller från din arbetsplats.

Kontakta oss

Ring 0771-67 00 00
Vardagar kl 9-12 och 13-15 

Eller maila Landsbygdsenheten
landsbygd.vastragotaland
@lansstyrelsen.se

Alla papper som rör jordbrukarstöd skickas till:

Länsstyrelsen i Västra
Götalands län
FE 19
Box 204
826 25 Söderhamn