Kundtjänst

Kundtjänsts uppgift är att höja servicen och öka tillgängligheten för våra kunder, samt förmedla kundernas behov och förväntningar inom Länsstyrelsen.

Kundtjänst arbetar även med följande:  

  • Förmedlar samtal i växeln
  • Svarar på allmänna frågor via telefon och e-post
  • Ger information och vägledning när det gäller hela Länsstyrelsens verksamhet
  • Hittar rätt handläggare när någon behöver mer kvalificerad hjälp
  • Vägleder till den information och självservice som finns på vår hemsida
  • Tar hand om och förmedlar synpunkter och klagomål    

Hjälp oss att bli bättre!  

Hjälp oss att förbättra vår service - dela med dig av dina erfarenheter, synpunkter och tips. Vi lovar att läsa allt och kommer att använda synpunkterna i vårt förbättringsarbete. Om du väljer att lämna namn och e-postadress har vi möjlighet att kontakta dig. 

Vill du ha ha svar på en fråga i stället?

Har du en allmän fråga skicka ett meddelande via länken till höger.
Har du en fråga i ett enskilt ärende kontakta din handläggare.

 Öppettider

Växel, Kontaktcenter, Reception:

08.00-16.00  15maj - 14sept
08.00-16.30  15sept - 14maj
Dag före röd dag 08.00-12.00

Expeditionstid:

09.00-14.30  15maj - 14sept
09.00-15.00  15sept - 14maj
Dag före röd dag 09.00-11.00